Przepyszne ciasto czekoladowe z likierem czekoladowo-pomarańczowym

Witajcie,

Moją żonkę naszło na coś słodkiego, to zrobiłem jej przepyszne ciasto czekoladowe na podstawie przepisu z moich wypieków http://www.mojewypieki.com/przepis/czekoladowe-ciasto-z-baileys.
Lekko je zmodyfikowałem i zamiast Bailey's dałem likier czekoladowo-pomarańczowy oraz do polewy nie dawałem kremówki, za to 25g masła.

Na ciasto poszło:
150 g masła
100 g gorzkiej czekolady
180 g cukru
50 g kakao
180 ml likieru czekoladowo-pomarańczowego
170 g mąki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
3 jajka

Na polewę poszło:
100 g gorzkiej czekolady
50 ml likieru czekoladowo-pomarańczowego
25 g masła


 Roztopić masło z cukrem, likiem, czekoladą oraz kakao. Odstawić do ostygnięcia.



 W osobnym pojemniku wymieszać jajka, nie ubijając ich.


 Następnie dodawać po trochę roztopione masło ciągle mieszając.

Następnie po trochę dodawać mąkę, sól, proszek oraz sodę ciągle mieszając.


Gotową masę przelać do blaszki około 21x21 i piec w temperaturze 160 stopni około 50 minut.


Po wyjęciu i ostudzeniu przygotować polewę. Czekoladę z masłem roztopić, następnie dodać likier. Po lekkim ostudzeniu polać polewą ciasto.










Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czarna lista produktów zawierających utwardzony tłuszcz roślinny. Aktualizacja 03.08.2013

[Part 1] Is c# safe? Are Internal class accessible only from the same assembly?

[Part 2] Is c# safe? Readonly fields... Really readonly?